Paquet de recursos: LA CONVIVÈNCIA

PROJECTE: LA CONVIVÈNCIA

Com molts de vosaltres ja sabreu, el projecte que estem treballant a l’ hora del migdia és la CONVIVÈNCIA.

El principal objectiu d’ alguns del jocs relacionats amb aquest projecte és ajudar-nos mútuament, oferint a tots l’ oportunitat de divertir-se sense que ningú quedi exclòs. D’aquesta manera s’aprèn a treballar conjuntament, a col·laborar i a desenvolupar la capacitat de compartir. L’important d’ aquest tipus d’activitats no és qui guanyi, sinó la participació de tots els alumnes.

Qui s’apunta?

AIXECO AL MEU AMIC

Aquí, senzillament, es tracta d’ aixecar al teu amic el més alt que puguis. El que es pretén és que el company (l’ aixecat) dipositi tota la seva confiança en el seu amic, sense por de que el tiri a terra o no l’ agafi.

QUÈ VE LA MARE!

Tots els alumnes fan una rotllana. El monitor els hi proposa un animal, per exemple l’ elefant, i els hi demana primer que s’ agafin de la cintura del company del davant. Mentre el monitor/a, juntament amb els alumnes, va cantant: “Pachín, pachín, pachín, aneu amb compte amb el que feu. Pachín, pachín, pachín, i als elefantets no trapitgeu.”

Cada vegada la cosa es complica més perquè el monitor/a els hi va demanant que facin més coses sense que es desfaci la rotllana, sense deixar anar al company. Per exemple, en la segona ronda el company del davant s’ haurà de doblegar i passar el braç entre les seves cames perquè el company del darrera li agafi.

LES GALETES SOBRE EL CAP

Es reparteixen galetes o qualsevol cosa que els alumnes puguin posar sobre el seu cap. Llavors, el monitor/a els hi demana que caminin per un espai molt reduït. L’ objectiu del joc és que no es caiguin les galetes i que els alumnes ajudin als companys que li caiguin a posa-la-hi de nou al cap.

MONTAR A CAVALL

En aquesta activitat el que es proposa és que un alumne faci de cavall i un altre de genet. L’ últim li ha d’ indicar al seu cavall on vol anar. Després es canviaran els papers: el que ha fet de cavall farà de genet i al ‘ inrevés.

ENS DESPLACEM AGAFATS

Es reparteixen cèrcols als alumnes i se’ ls demana que es posin per parelles. Es tracta de que posin el cèrcol en un lloc determinat que els indica el monitor/a, sense deixar-lo anar.

JO ESTIMO MOLT A….

És hora de fer saber al company el que l’ estimem. Així que, asseguts en una rotllana els alumnes aniran triant a un company i d’ un en un diran en veu alta: “Jo estimo molt a en Marc (p.e.)” Tots hauran de dir que estimen a una persona, com a mínim.

TIBAR LA CORDA

Es reparteixen cordes, no molt llargues, als alumnes. Després se’ls hi demana que es posin en parelles. El que hauran de fer es caminar per un espai reduït tibant la corda, procurant que mai s’ arronsi.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s